strona główna      o nas      co nowego      statkol      linki      księga gości
Statystyki

dystans rowerem : 769 km / 20 dni

+

samolotem 7940 km, promami 640 km, autobusami 90 km, tramwajem 10 km

 

łącznie z dojazdem : 22 dni

 

wyjazd z Gdańska: po południu, 2 grudnia 2012 r.

powrót do Gdańska: po południu, 23 grudnia 2012 r.

 
Kraje

 

flaga kraj dystans rowerem [km] powierzchnia [km²] dystans /
100 km² pow.
Hiszpania (E) 769 504 782 0,15
w tym:
Wyspy Kanaryjskie 769 7447 10,33
w tym:
1 Fuerteventura 268 1660 16,1
2 Lanzarote 97 846 11,5
3 Gran Canaria 224 1600 14,0
4 Teneryfa 180 2034 8,8



Statystyki dzienne


dzień trasa dystans
rowerem

[km]
śr. prędkość

[km/h]
max predkość

[km/h]
max przewyż-szenie
[m]
suma przewyż-szeń
[m]
1. Aeropuerto de Fuerteventura--Las Salinas--Pozo Negro--Malpaís Grande--Tiscamanita--TUINEJE--PÁJARA 49 11,3 42 380 750
2. PÁJARA--Mirador Risco de las Peñas--BETANCURIA--(592)--Llanos de la Concepción--Tefía--Tindaya 44 12,5 47 395 765
3. Tindaya--LA OLIVA--CORRALEJO--(prom)--PLAYA BLANCA--Punta del Papagayo--Playa de Puerto Muelas 44 13,4 36   270
4. Playa de Puerto Muelas--Salinas de Janubio--El Golfo--YAÍZA--Parque Nacional de Timanfaya (Caldera Blanca) 41 12,7 45 355 555
5. Caldera Blanca--Mancha Blanca--Montaña Colorada--La Geria--Montaña Blanca--ARRECIFE--Costa Teguise 43 14,8 43   305
6. ARRECIFE--(prom)--LAS PALMAS DE GRAN CANARIA--(autobus)--Vega de San Mateo 11 10,9 23   50
7. Vega de San Mateo--Cruz de Tejeda--Pico de las Nieves (1940)--Llanos de la Pez - zona recreativa 30 7,4 47 1110 1235
8. Llanos de la Pez--Ayacata--SAN BARTOLOMÉ DE TIRAJANA--Fataga--Ayagaures--MASPALOMAS--Pasito Blanco 66 14,0 47   515
9. Pasito Blanco--Parchel--Cercado de Espino--El Barranquillo de Andrés--Presa de las Niñas - zona de acampada 38 9,3 47 965 1140
10. Presa de las Niñas--Ayacata--El Toscón--El Carrizal--Presa del Parralillo--SAN NICOLÁS DE TOLENTINO 42 11,0 42 515 815
11. SAN NICOLÁS DE TOLENTINO--Puerto de la Aldea--Mirador de Balcon--El Risco--Agaete--Puerto de las Nieves 37 10,9 41 575 915
12. Puerto de las Nieves--(prom)--SANTA CRUZ DE TENERIFE--(tramwaj)--LA LAGUNA--La Esperanza--Las Raíces-zona recreativa 18 8,2 33 475 580
13. Las Raíces--Las Lagunetas--Chipeque (1900) 21 7,2 43 940 980
14. Chipeque--Alto de Izaña--El Portillo de la Villa--Caldera del Teide (2360)--Boca de Tauce--Pinar de Chío 52 13,2 52 475 905
15. Pinar de Chío--Chío--Tamaimo--Santiago del Teide--Masca 35 13,5 47 490 520
16. Masca--Buenavista del Norte--Punta de Teno 29 13,1 40   470
17. Punta de Teno--Buenavista del Norte--Garachico--ICOD DE LOS VINOS--(autobus)--SANTA CRUZ DE TENERIFE--(prom) 27 11,7 40   470
18. (prom)--PUERTO DEL ROSARIO--Parque Natural de Corralejo--(autostrada w budowie)--Lajares--El Cotillo--Faro de Tostón 60 15,5 40   370
19. Faro de Tostón--Playa de los Lagos--El Cotillo--LA OLIVA--Tetir 36 12,9 43 385 460
20. Tetir--Asomada--Llano del Sol--Castillo de Fustes--Puerto de la Torre--Aeropuerto de Fuerteventura 46 15,3 42   250
SUMA 769 12,08 52   12 320


Biorąc pod uwagę niewielką powierzchnię Wysp Kanaryjskich, poznaliśmy je dość dobrze. Wybierając się w tamte rejony warto rozplanować wyjazd na przynajmniej 4 największe wyspy, ponieważ sporo się od siebie różnią. Kolejność zwiedzania wysp też ma znaczenie. Fuerteventura i Lanzarote są bardziej płaskie i niższe od Gran Canarii i Teneryfy. Najtrudniejszą wyspą do jazdy okazała się Gran Canaria, na której nie raz pokonywaliśmy podjazdy o nachyleniu kilkunastu procent. Dwukrotnie udało mi się przejechać ścianki po 20-21% bez wysadzania Natalii z przyczepy. W tym przypadku zdecydowanie pomogły nowe przełożenia 22/34. Gran Canaria to również pięknie wkomponowane w krajobraz górskie serpentyny. Przeciętnie na 100 km dystansu na Gran Canarii mieliśmy aż 2200 m sumy przewyższeń. Zjazd z Ayacaty do San Nicolas to najbardziej widowiskowa trasa, jaką pokonaliśmy na wyspach, z wieloma długimi odcinkami po kilkanaście procent nachylenia. Nie zazdrościmy tym, którzy zdecydują się tamtędy podjeżdżać.

© Przemysław Remigiusz Kitliński 2006-2016