strona główna      o nas      co nowego      statkol      linki      księga gości
Statystyki

dystans rowerem : 1086 km / 23 dni

+

samochodem 3580 km, promem 220 km, statkiem 10 km

 

czas trwania : 28 dni

 

wyjazd z Gdańska: rano, 16 maja 2009 r.

powrót do Gdańska: wieczorem, 12 czerwca 2009 r.

 
Kraje

 

flaga kraj dystans rowerem [km] powierzchnia kraju [km²] dystans /
100 km² pow.
Francja (F) 1086 547 030 0,20



Statystyki dzienne


dzień trasa dystans
rowerem

[km]
śr. prędkość

[km/h]
max przewyż-szenie
[m]
suma przewyż-szeń
[m]
1. Maison Saint Hyacinthe--Miomo--Macinaggio--Baie de Tamarone--Macinaggio 38 16,1 50 365
2. Macinaggio--Col de la Serra (365)--Golfe d'Alisu--Pino--Marine de Giottani--Marine d'Albo 50 13,4 360 675
3. Marine d'Albo--Nonza--Marine de Negru--Marine de Farinole--SAINT FLORENT--Casta--Saleccia 49 10,1 285 710
4. Saleccia--Plage de Saleccia--Plage du Loto--(statek)--SAINT FLORENT--Casta--(363)--Bocca di Vezzu--Plage de Ostriconi 46 12,2 360 570
5. Plage de Ostriconi--Lozari--Belgodere--Speloncato--Bocca di a Battaglia (1099)--Olmi--Bocca a Croce (928)--Bocca Capanna (844)--Bocca di u Prunu (734)--Palasca--Lozari--Plage de Ostriconi 78 16,6 1100 1380
6. Plage de Ostriconi--l'ILE ROUSSE--Corbara--Aregno--Sant' Antonino--Bocca di Salvi--(530)--Montemaggiore 36 11,3 530 790
7. Montemaggiore--COLENZANA--CALVI--Baie de Nichiareto--Bocca Bassa--Galéria 66 15,1 145 515
8. Galéria--Vallée du Fango--Col de Palmarella (408)--Col de la Croix (272)--Plage de Bussaglia--Serriera 54 14,8 400 570
9. Serriera--Porto--Ponte de Pianella--Gorges de Spelunca 25 9,9 330 600
10. Gorges de Spelunca--Porto--Calanche de Piana--Piana--Col de Lava--Plage de Chiuni 35 13,6 465 585
11. Plage de Chiuni--Cargese--Sagone--Col de San Bastiano (411)--Col de Listincone (232)--Bocca di Carbinica (289) 50 13,3 410 845
12. Carbinica--Bocca di Pruno--AJACCIO--Pointe de la Parata (Iles Sanguinares)--AJACCIO--Porticcio--Ruppione 63 17,5 45 365
13. Ruppione--Portigliolo--Acqua Doria (300)--Serra di Ferro--Taravo--Baraci 54 13,6 300 865
14. Baraci--PROPRIANO--Pont Spin'a Cavallu--SARTENE (310)--Pont de l'Ortolo 40 14,5 310 535
15. Pont de l'Ortolo--Site de Roccapina--Pianotolli Carderello--BONIFACIO 39 14,8 125 505
16. BONIFACIO--PORTO VECCHIO--Palavese--l'Ospedale--Barrage de l'Ospedale (950) 49 11,5 950 1190
17. Barrage de l'Ospedale--Bocca d'Illarata (991)--Zonza (778)--Col de Bavella (1218)--Col de Larone (608) 43 13,7 445 720
18. Col de Larone--Solenzara--GHISONACCIA--ALÉRIA--Plage de Padulone 59 18,1 55 250
19. Plage de Padulone--ALÉRIA--Pianiccia--Tallone--Zalana--Zuani (750) 38 11,3 750 865
20. Zuani--Bocca di a Foata (834)--Bocca di Comiti (1094)--Poggio--Alzi--Bustanico--Sermano--Feo--CORTE--Collo di San Quilico (559)--Dolina Golo 62 14,1 390 855
21. Dolina Golo--Ponte Leccia--Costa Roda--Lento--Col de Bigorno (885)--Murato 43 11,4 690 930
22. Murato--San Michele di Murato--Col de San Stefano (368)--Oletta (200)--Col de Teghime (536)--BASTIA--Plage de Biguglia 45 14,7 355 485
23. Plage de Biguglia--Furiani--Erbaiolo--BASTIA--Miomo--Maison Saint Hyacinthe 24 12,7 115 270
SUMA 1086 13,64   15 440


* czcionką drukowaną oznaczono miasta

Wyprawa po Korsyce była naszym najdłuższym (liczba dni) i najbardziej górzystym (suma przewyższeń) wyjazdem. Porównywalną skalę trudności miał jedynie wyjazd na Bałkany, w którym jednak nie uczestniczyła Justyna. Łączne obciążenie mojego roweru wynosiło około 65 kg (Natalka: 15,5 kg, przyczepka: 16,5 kg, sakwy boczne: 18 kg, namiot: 3 kg, torba foto: 4 kg, torba podsiodłowa: 1 kg, bagaż w przyczepce (gł. zakupy): 3-5 kg, woda w bidonach: 1-3 kg). Nachylenia podjazdów nie były zbyt wysokie. Na ogół mieściły się w przedziale 5-8%, co jeszcze nie było aż tak męczące. Najbardziej stromy odcinek o długości około 1 km miał nachylenie 12-15% i też udało się go w całości przejechać. W tym przypadku decydujące znaczenie miała kwestia przełożeń. Przed wyjazdem do mojej standardowej kasety 11-28 dorzuciłem największą zębatkę 34T. W zasadzie większość podjazdów pokonywałem na najlżejszym przełożeniu, czyli 30/34. Na podjazdach jeździliśmy z prędkościami rzędu 5-8 km/h. W ten sposób przekonaliśmy się, że nawet z dzieckiem w przyczepce można jeździć po górach i czerpać z tego ogromną przyjemność. To zdecydowanie najcenniejsze "odkrycie", jakiego dokonaliśmy podczas wyprawy.
Średni dystans dzienny wynosił 47 km. Mało, ale obok wyczerpującej jazdy w upale po górach, sporo czasu poświęcaliśmy na leniuchowanie, pływanie w morzu i rzekach, a dziewczynki na zabawę w piasku. W okresie największych upałów (pierwsze 10 dni wyjazdu) robiliśmy po południu kilkugodzinne siesty. Potem przyzwyczailiśmy się do temperatur, które też nieco zelżały. Rekord gorąca padł piątego dnia naszej wyprawy i wedle oficjalnych pomiarów ze stacji meteo wyniósł + 36 stopni w cieniu. A warto wiedzieć, że cienia prawie tam nie ma.
Korsykańskie góry sprzyjały rozwijaniu sporych prędkości na zjazdach. Aż trzy razy poprawialiśmy z Natalką rekord maksymalnej prędkości, który ostatecznie wyniósł: 60 km/h i został ustanowiony przedostatniego dnia rajdu na zjeździe z przełęczy Col de Teghime do Bastii. A w instrukcji przyczepki napisali, że wolno ją rozpędzać tylko do 15 km/h :)

© Przemysław Remigiusz Kitliński 2006-2016